Tuoreessa Journalismikritiikin vuosikirjassa 2012 SuomiTV:n päätoimittajan toiminut Tomi
Lindblom kertoo omasta näkökulmastaan kanavan tarinan. Lindblom sanoo, että
kristillisyys muodostui kanavalle taakaksi, vaikka uutistoiminnassa johto ei
mitään sen suuntaista vaatinutkaan. Ohjelmapolitiikassa kristillisyyden
vaatimus sen sijaan näkyi monin tavoin, muun muassa avioerojen ja
homoseksuaalisuuden käsittelyssä – niitä ei juuri käsitelty ohjelmissa.
Lindblom summaa
SuomiTV:n epäonnistuminen syitä: ”Suomalaisen kulttuurin huono tuntemus yhdistettynä
rehvakkaaseen amerikkalaiseen innostuneisuuteen oli osasyy siihen, miksi
SuomiTV lopulta ajautui miljoonatappioihin. Johdolla ei ollut kokemusta
suomalaisesta kaupallisesta televisiosta, ja vain kovin harva työntekijäkään
oli koskaan ollut televisiossa töissä. Konsulttien tekemät ylitsevuotavat
ennustukset siitä, että koko Suomi odottaa henkeään pidätellen perhearvoja
kunnioittavan kanavan perustamista olivat jo heti alussa omiaan ajamaan veneen
väärille vesille.”
Lue Lindblomin
SuomiTV-analyysi kokonaisuudessaan Journalismikritiikin vuosikirjasta 2012 (toim. Johanna Vehkoo, pdf,
sivut 104-111)
Tappiollinen kanava myytiin alkuvuodesta 2012 Fox International Channelille ja SuomiTV:n kanavapaikalla aloitti 16.4. FOX.
- Olli Seppälä -
Tappiollinen kanava myytiin alkuvuodesta 2012 Fox International Channelille ja SuomiTV:n kanavapaikalla aloitti 16.4. FOX.
- Olli Seppälä -
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti