Turkissa järjestettiin heinäkuun puolivälissä Media Religion Culture 2012 -konferenssi. Yksi paikan päällä kuultu esitys käsitteli
vielä keskeneräistä tutkimusta, jossa viikon ajan laskettiin erilaisia viiksiä
Turkin televisiossa. Tutkijoiden mukaan se, millaisia viiksiä televisiossa
esiintyy, viestii myös jotain uskonnon ja politiikan yhteenliittymisestä.
”Ulkonäkö määrittää ihmisen uskonnollista (niin kuin
muutakin) identiteettiä voimakkaasti, ja media levittää näitä uskonnollisen
identiteetin ulkoisia merkkejä eteenpäin käsittämättömällä nopeudella
esimerkiksi facebook-kuvina, youtube-videoina ja elokuvina” kirjoittaa Suvi
Laakso konferenssiblogissaan.
Suvi Laakson blogit löytyvät täältä
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti